Dia bersamamu...




Usah gentar andai kau berseorangan,
Yakini QadirNya sebulat keyakinan Musa tatkala membelah Laut Merah,
Yakini GhafurNya seteguh keyakinan Yunus tatkala ditelan Nun
Yakini QaharNya sekental ketabahan Nuh tatkala dituduh gila
Yakini MuhaiminNya setegar iman Ibrahim tatkala dibakar Namrud
Yakini RahimNya atas kasih, sayang, dan cintaNya buat Rasulullah s.a.w kekasih tercinta
Sungguh..
Dia tidak pernah meninggalkanmu..
Namun mungkin kau yang meninggalkannya..
Dia selalu menjagamu
Mungkin kau yang tidak menjagaNya
Usah kau bertanya mengapa Dia tidak mengurniakan apa yang kau pinta
Selama hatimu masih lagi tidak mencapai taqwa
Kau hanya insan hina
Walau sejuta tahun kau tempuh jalan ibadah
Tidakkan terbayar nikmat indahnya sekerlip pandangan mata
Walau sejuta langkah kau kembara cinta
Takkan terbayar nikmatnya rasa walau seribu tahun kau berlapar dahaga
Namun kau hampirilah Dia dengan jalan ketaqarruban
Kerna Dia pernah berfirman….
Daripada Abu Hurairah r.a berkata: Rasulullah s.a.w bersabda:
Allah s.w.t berfirman “sesiapa yang memusuhi waliKu, maka seolah-olah dia sudah berani mengisytiharkan perang denganKu. Tidaklah seorang hambaKu bertaqarrub (mendekatkan diri) kepadaKu dengan sesuatu yang paling Aku cintai selain daripada kewajipan-kewajipan yang telah Aku wajibkan kepadanya, dan hambaKu itu sentiasa mendekatkan diri kepadaKu dengan ibadah –ibadah sunnah, sehingga Aku mencintainya. Apabila Aku sudah mencintainya, maka Aku akan menjadi pendengarannya yang ia mendengar dengannya, Aku menjadi penglihatan yang ia melihat dengannya, Aku menjadi tangannya yang ia memukul dengannya dan menjadi kakinya yang ia berjalan dengannya, apabila ia meminta kepadaKu, nescaya Aku akan mengabulkannya dan apabila ia memohon perlindungan kepadaKu, nescaya Aku akan melindunginya.”

Comments

Popular posts from this blog

tiada kata untuk aku ungkapkan sebagai judul

Network Definition

kasih buat Adam