keserabutan hari ini

Hai korang..

Aku kini sudah menjadi seorang yang hampir sempoi dalam penulisan. Perasan tak ?? kalau dulu di awal penulisan aku seorang yang begitu « corteous » dalam berbahasa namun kini aku berubah menjadi entah apa-apa. Aku ni ada masalah split personality ke ha ?? entah lah aku pun tak pasti. Hmmm. Aku kekadang seronok baca blog orang yang ayat2nya sempoi dan melucukan tapi aku tak reti nak tulis macam tu. Mungkin itu adalah sebahagian daripada bakat semulajadi. Aku tak ada bakat.
Apa aku nak cerita hari ni?? Aku semalam terfikir nak tulis pasal kerja aku tapi tak ada mood pulak nak buat ayat pasal kerja ni. Aku ni sekarang tengah tension sbb kerja aku pending ni. Ya la.. aku kerja kan dalam bidang media, so memang medium la. Kena deal dengan 2 pihak. Kita jadi orang tengah. So bila ada masalah dengan satu pihak, kerja kita dengan satu pihak lagi pun pending lah. Hmm.. aku plak cuma kuli je kat sini. Nak buat keputusan sendiri pun tak boleh.

Ha… ni tadi ada ujian sikit untuk aku. Tadi ada la satu pihak tu call aku pasal kerja ni la kan. Pas tu dia cakap agak lantang la juga sampai aku agak terkesima la konon. Angin jugak aku rasa. Macam nak marah jugak. Lepas habis cakap tu aku pun terkata « cakap elok2 x boleh ke ? » aku rasa macam nak marah sangat. Sangat sakit hati aku diguris dengan nada sebegitu. Tak dela.. kok ye pun cakap la elok2… isshhh… aku memang agak tak boleh sabar lah jugak tadi ni.. tapi sabar..sabar..cool down ok… tau x ? aku ni bila orang marah atau buat aku marah senang sangat nak hilang sabar. Aku akan kata balik kat orang tu.. x baik kan ? tu la kelemahan aku. Dan lepas buat tu aku akan rasa menyesal sangat.

Dan apabila semuanya dah settle aku rasa ok.. haaii…mcm mana la nak kawal sikap buruk ni.

Ok lah… aku stop kat sini dulu. Boss suruh buat contact report tapi belum siap la lagi… yay…esok cuti.. tapi cuti2 aku pun terhad jugak..

Comments

Popular posts from this blog

tiada kata untuk aku ungkapkan sebagai judul

kasih buat Adam

Network Definition