Pemandanganku waktu pagi…

Turun dari rumah dalam pukul 8.00 pagi. Jalan kaki ke stesen LRT dan bas dalam 5-10 minit. Lalu nak ke situ kadang-kadang akan terserempak dengan seorang pakcik sedang panas enjin motosikal nak pi kerja. Lalu aku malu. Jalan menunduk je.

Bawah dari stesen ada orang jual sarapan. Pakcik makcik jual nasi lemak. 2 orang kakak jual sandwich. Seorang pakai tudung labuh, jubah dan purdah. Seorang x pakai tudung. Makcik jual nasi lemak dan kuih. Kadang-kadang aku akan terserempak pakcik pakai tongkat. Dah tua. Banyak kali nampak dia. Ramah bukan main. Kuat suara dia cakap sambil gelak2.

Di stesen bas bila aku sampai je mesti bas nak ke Ampang Point tiba sejurus lepas tu. Pakcik Rapid KL berteriak « Ampang Point.. Ampang Point ».

Antara penumpang yang familiar.. perempuan cina yg 24 jam pasang earphone kat telinga. Abang badan besar yang selalu berbaris di depan sebab takut xde tempat duduk. Kakak yg pakaian lebih kurang aku dan bila atas bas mesti dia akan duduk di tempat yg sama. Itupun kalau dia sempat tapi hari ni abang badan besar take over. Budak2 cina student MIA. Budak2 cina yg turun kat tempat yang sama dengan aku, Perempuan cina pakai tongkat. Itu je orang2 yang selalu.

Comments

Popular posts from this blog

tiada kata untuk aku ungkapkan sebagai judul

kasih buat Adam

Network Definition