Posts

This is the time

   Bismillahirrahmaanirrahiim..... it has been more than a year I left this blog behind. A lot of things happened in this long duration. Big changes. And now it becomes more complex when it is time to marry.... I hope this can bring a lot of deeds in me and others Alhamdulillah

SELEPAS MENDAPAT AMANAH

Assalamualaikum..... hmmm.... selepas mendapat amanah itu... hidup 100% dah terarah kepada yang satu... walaupun hidup sekarang masih lagi tak berapa nak begitu terurus tapi sedikit demi sedikit akan berubah ke arah yang lebih baik. Selepas mendapat amanah, aku lebih nampak dengan jelas apa  yang berlaku sekarang. Apa punca kepada apa yang berlaku dan aku dah nampak cara macam mana nak selesaikan semua masalah yang berlaku ini. Namun ianya tak mudah dan jalannya panjang................................. Selepas mendapat amanah... pemikiranku terus dipusing 360 darjah.....  Selepas mendapat amanah....aku terikat...hanya kepada Dia aku menjual diriku.. walau ujian yang hebat datang melanda.... hanya pada Dia aku berharap....

Setahun sudah

Assalamualaikum Alhamdulillah.. Dah lama sangat rasanya aku tinggalkan blog ni. Dah hampir setahun. Dalam masa setahun ni, memang sangat banyak perubahan yang berlaku ke atas diriku. Perubahan memang tak nampak tapi ia sangat besar. Mengubah banyak perkara namun orang tak bisa nampak. Biarlah Allah saja yang tahu apa yang berlaku. Hmmmm... Dalam masa setahun ni, banyak suka duka yang telah ditempuh, mengajar aku erti kedewaasan. Mengajar aku lebuh matang. Setahun ini, aku belajar banyak perkara... Setahun ini juga tak sunyi dari derita sengsara...

tentang cita-cita ..tentang kerja..

Idea pasal nak tulis benda ni dah terjelma 2-3 hari yang lepas. Sekadar bermain-main di minda sahaja. Aku memang teringin laam dah nak tulis pasal benda ni. Benda ni memang sangat memberi tekanan dalam hidup aku dan aku rasa kepada orang lain juga. Benda ni pasal kerja la. Bukan la nak cerita pasal kerja tu sendiri tetapi kepada pencapaian seseorang dalam hidup la. Tapi bila bercakap pasal pencapaian hidup ni kebanyakan orang akan mengaitkannya dengan kerja, karier, pendapatan dan lain-lain perkataan yang ada kaitan dengan pencapaian yang bersifat duniawi ni la. Ok.. dalam entri ni aku nak cerita segala yang terpendam dalam sanubari aku sebagai seorang manusia yang hidup pada zaman ini. Kalau diimbas balik semasa aku kanak-kanak, aku punya cita-cita yang pelbagai. Antara yang pernah aku ungkapkan.. Masa aku masih mentah dalam umur 2-3 tahun tatkala baru boleh bercakap, aku ditanya oleh saudara mara. Saudara : timah besaq nanti nak jadi apa ? Timah : Be...

keserabutan hari ini

Hai korang.. Aku kini sudah menjadi seorang yang hampir sempoi dalam penulisan. Perasan tak ?? kalau dulu di awal penulisan aku seorang yang begitu « corteous » dalam berbahasa namun kini aku berubah menjadi entah apa-apa. Aku ni ada masalah split personality ke ha ?? entah lah aku pun tak pasti. Hmmm. Aku kekadang seronok baca blog orang yang ayat2nya sempoi dan melucukan tapi aku tak reti nak tulis macam tu. Mungkin itu adalah sebahagian daripada bakat semulajadi. Aku tak ada bakat. Apa aku nak cerita hari ni?? Aku semalam terfikir nak tulis pasal kerja aku tapi tak ada mood pulak nak buat ayat pasal kerja ni. Aku ni sekarang tengah tension sbb kerja aku pending ni. Ya la.. aku kerja kan dalam bidang media, so memang medium la. Kena deal dengan 2 pihak. Kita jadi orang tengah. So bila ada masalah dengan satu pihak, kerja kita dengan satu pihak lagi pun pending lah. Hmm.. aku plak cuma kuli je kat sini. Nak buat keputusan sendiri pun tak boleh. Ha… ni ta...

organ donation

Image
hi allz.. the meaning of life is when we can give something to others. that is some meaning of life to me. it is no use to live by being individualistic and selfish. I admit that I am not as good as others in term of giving. because I think that i am not so affordable to give. me also lack. but i want to be a giver. it such a long time i have think about this. i want to donate all my organs and tissues for those who need after my death. i have filled the form today which can be downloaded from this site  http://www.mst.org.my/donorreg.html . then you need to post it to National Transplant Resource Center. I hope I can bring some hopes and happiness in life of the people who are suffered by this decision. I will never regret. The Gift of Life is Ours to Give

guilty

Assalamualaikum... its now 1.05 p.m, and I'm here in front of my pc write something in my blog. a new looks blog. with orangeful color... so cheer.. what I am going to nag today?? haa... actually I want to express about my feeling. can I? I feel guilty to one of new friend. Actually I've known her about less than 2 month ago. I admit she's so cheerful, kind-hearted, friendly. but i couldn't make close with her. because the difference of personalities. i am solid quiet, so passive with low voice. but she have a loud voice. talking a lot. i cannot adapt to talk with her nicely. i dont know what to talk with her.. dear you.. I am really sorry for undelivered friendship.